Купалінка © Боровлянская сш №3

Я завёл тетрадку и писал там большими буквами. Школьник рассказал, как начал сочинять стихотворения

Новости Беларуси. Мы привыкли вспоминать великих поэтов, но сегодня говорим о малоизвестных авторах, которые пишут стихи «в стол». Это люди разных профессий и возрастов  офицер, учитель математики, школьник и слесарь-ремонтник, сообщили в программе «Неделя» на СТВ. Кто-то из них за свое творчество получил награды  первые места в различных конкурсах, гимн лицея МВД, который будет звучать из уст многих поколений курсантов, другие пишут для души. 
Юлия Стриго, корреспондент:
Славу паэтаў разносяць па свеце,
Вянкі ўскладаюць і звоняць пахвалай,
Я ж ціха йграю, хто ж ціхіх прымеце?
Ат! ведама, з вёскі 
 Янка Купала!
В День поэзии мы привыкли вспоминать великих классиков. И это верно, ведь именно с них берут пример те, кто только начинает писать свои первые строки. Но сегодня прозвучат стихотворения малоизвестных авторов, тех, кто привык обычно прятать свое творчество «в столе».
Артем Алферчик, учащийся Боровлянской средней школы № 3:
Первый рассказ мой – тоненькую тетрадку я завел и такие большие буквы писал. То есть там на пять страниц всего лишь было, как буквы ожили и начали ходить по классу. Такое что-то детское. А сейчас уже более на взрослые темы пишу, придумываю фантастику. А стихи я пишу про весну, про лето.
Весна так быстро, словно час,
Вмиг незаметно пролетит.
Весна радует сейчас,
И птица по небу летит.
Пошли дожди, и ливни полились,
Но ты, давай-ка, не грусти – 
Достань тетрадку, не ленись.
Пиши в нее стихи и прозу
Назло прошедшему морозу.
– Ты думал о своей будущей профессии?
– Раньше я хотел стать сценаристом, фильмы делать, сериалы, мультики.
– Про что бы снял первый фильм?
– Основанный на моей книге. Вообще любую книгу бы выбрал и снял бы.


«Кожны народ мае хаця б адзін геніяльны твор, і гэты твор ‒ мова» (Алесь Разанаў)

«Мова, прыгожае пісьменства, паэзія, музыка ‒ сродак сувязі між душамі людзей, вышэйшы сродак» (Уладзімір Караткевіч)

 

 

  Асноўныя мэты школьнага літаратурна-творчага аб’яднання "Купалінка":

1. Развіццё ўсебакова развітай асобы навучэнца ў працэсе дадатковай адукацыі, пазакласнай і пазашкольнай работы.

2. Развіццё творчых здольнасцяў навучэнцаў; прыцягненне іх да ўдзелу ў творчых конкурсах, праектах.

3. Выхаванне любові да роднай мовы і роднай культуры.

 

 

Ці ўсе могуць стаць паэтамі або як напісаць свой першы верш?

Кожны чалавек хоць раз у жыцці задаваўся пытаннем: чаму пэўны паэт стаў такім знакамітым, што так прываблівае чытачоў у яго вершах, магчыма і я таксама змагу? Адказаць на гэтае пытанне мажліва, калі прытрымлівацца наступнай прыблізнай памяткі вершаскладання і верыць у свае сілы.

  1. Першае, што патрэбна асвоіць – паняцці. А менавіта: сіла-батанічнае вершаскладанне, верш, страфа, памер і рытм верша, рыфма.
  2. Знаёмімся з паэтычнымі творамі прызнаных аўтараў. Адзначаем адпаведны жанр. Абраны жанр і стыль падкажуць, як пісаць.
  3. Знаёмімся з відамі паэтычных твораў: белы верш (адсутнічае рыфма, але выразна захоўваецца памер і рытм); акраверш (манера пісьма, пры якой першыя літары кожнага радка ўтвараюць разам слова, радзей два ці тры); змешаны верш (спосаб напісання без захавання аднолькавага памеру на працягу ўсяго твора); вершы ў прозе (няма рыфмы і рытму, але асаблівы выразны стыль дазваляе адносіць іх да паэзіі); верлібр (няпросты стыль, які адрозніваецца асаблівай пабудовай радкоў, кароткімі і насычанымі вобразамі і адсутнасцю рыфмы). Выбіраем.
  4. Далей асноўныя разнавіднасці рыфмы: мужчынская (з націскам на апошнім складзе); жаночая (націск падае на перадапошні склад); дактылічная (з націскам на трэцім ад канца складзе верша); гіпердактылічная (націск на чацвёртым складзе або яшчэ далей).
  5. Памер. У ciлaбa-тoнiцы aдpoзнiвaюць двyxcклaдoвыя пaмepы – ямб (націск падае на другі склад) ixapэй (націск падае на першы склад), i тpoxcклaдoвыя. Адрозненне ў тым, на які склад падае націск: першы – дактыль, другі – амфібрахій, трэці – анапест.
  6. Чытаем прыклады вершаў розных памераў і выбіраем найбольш прывабны.
  7. Спрабуем!

Немалаважным фактарам з’яўляецца рытм – цыклічнае чаргаванне ненаціскных складоў з ўдарнымі. Каб лепш адчуць рытм, трэба прачытаць напісаны верш услых. Пасля таго, як структура верша будзе поўнасцю засвоена, можна насычаць паэтычнымі прыёмамі (метафарай, эпітэтамі, параўнаннямі, сімваламі, алегорыяй, гіпербалай, алітэрацыяй і інш.).

 

 

 

 

ЯНДЕКС.МЕТРИКА